Vragen stopzettten kadokaarten energiemaatregelen
Inwoners van de gemeente Losser die deelnamen aan de actie met energiekadokaarten, zijn onaangenaam verrast door het plotselinge stilleggen van deze regeling. Burgerforum ontving hierover verontrustende signalen van inwoners en stelt nu schriftelijke vragen aan het college van burgemeester en wethouders.
Aanleiding is een brief van het Regionale Energieloket aan inwoners, waarin staat dat de kadokaart-actie per direct is stopgezet. Reden: GroupCard, het bedrijf dat de kaarten uitgeeft en beheert, heeft financiële problemen. Hierdoor zijn alle systemen uitgeschakeld en kunnen inwoners de kaarten niet meer aanvragen of verzilveren.
Op 23 juni is aan GroupCard voorlopige surseance van betaling verleend. Burgerforum heeft er weinig vertrouwen in dat de regeling nog op korte termijn herstart kan worden.
De partij heeft daarom de volgende vragen aan het college gesteld:
Inwoners van de gemeente Losser die deelnamen aan de actie met energiekadokaarten, zijn onaangenaam verrast door het plotselinge stilleggen van deze regeling. Burgerforum ontving hierover verontrustende signalen van inwoners en stelt nu schriftelijke vragen aan het college van burgemeester en wethouders.
Aanleiding is een brief van het Regionale Energieloket aan inwoners, waarin staat dat de kadokaart-actie per direct is stopgezet. Reden: GroupCard, het bedrijf dat de kaarten uitgeeft en beheert, heeft financiële problemen. Hierdoor zijn alle systemen uitgeschakeld en kunnen inwoners de kaarten niet meer aanvragen of verzilveren.
Op 23 juni is aan GroupCard voorlopige surseance van betaling verleend. Burgerforum heeft er weinig vertrouwen in dat de regeling nog op korte termijn herstart kan worden.
De partij heeft daarom de volgende vragen aan het college gesteld:
- 1. Om hoeveel inwoners in Losser gaat het die door deze situatie getroffen zijn?
- 2. Hoeveel kadokaarten zijn uitgegeven, hoeveel zijn al verzilverd en zijn er daadwerkelijk energiemaatregelen getroffen?
- 3. Wat zijn de financiële gevolgen voor de gemeente Losser en mogelijk ook voor de regio?
- 4. Wat kunnen inwoners verwachten die een kaart hebben aangevraagd maar deze nog niet hebben ontvangen of ingewisseld?
- 5. Hoe is de keuze voor GroupCard als uitvoerende partij tot stand gekomen?
- 6. Wanneer is bij de gemeente bekend geworden dat GroupCard in zwaar weer verkeerde, en wat is er toen ondernomen?
- 7. Welke concrete stappen worden er nu genomen door de gemeente en het Regionale Energieloket om de schade te beperken en inwoners te helpen?